Sunday, April 18, 2010

The Night Beckons part 1

SALAM READERS :)

err, tajuk tu.. aku dapat dr kawan aku. nak kata de kesinambungan dari cerita yg aku nak tulis ni... hurm, de kot.
MWAHAHAHAHA !

ehem2... ok, sedia maklum, kelmarin aku de kasitau yg aku nak g wedding kan. alaa, wedding kakak keron, KAK IDA ... ingat lagi x ?? .... FINE ! xingt xpe :(
..........
.......
....
...

anywayy, aku nak cerita macam mana perjalanan kitorang bermula ! ;D

the story begins ...


mulanya aku, Ajie & Faris nak pergi wedding Kak Ida naik 1 kereta- kereta Faris. then, Ajie xjadi pergi coz kena balik rumah. xtau kenapa. saja nak balik kot. then, xkan aku nak naik kereta berdua je dengan Faris ? Hell NO ! so, since kereta banyak ruang kosong, lebih baik kitorang ajak ramai orang kan *xdela ramai sangat, 3-4 orang lagi dah cukup dah* boleh meriahkan lagi majlis tu *mana2 majlis memang meriah kalau de kitorang :)* Ajie kata Tazu & Dudu nak ikut. aku plak ajak roomate aku, Amy. Faris ajak Karim. kitorang pun plan nak pergi lepas Asar. Faris kata dia amek kitorang kat kolej pukul 4.45pm. tapi bila time nak pergi dah, Dudu pulak xnak ikut. dia kata, pergi awal sangat, nanti xtau nak buat apa. alahaaii Dudu, kalau ye pun xtau nak buat apa, kita kan same2, bukan Dudu sorang. Tazu dah tanya & pujuk2, Dudu xnak pergi gak. nak buat macam mana. xpelah, kitorang  stick pada plan. tapi hanya tinggal aku, Amy, Tazu, Faris *driver* & Karim :)


hurm.. nak pegi wedding tp xtau jalan. so, kenala google maps. dengan harapan xdela sesat nanti kan~ sebelum hari kejadian, Faris & aku de la google jalan. jalan dia xjauh tapi agak susah coz xde landmark. yela, xpernah pergi. aku pulak bukan orang KL, manala tau sangat jalan2 KL ni. HUHU. kalau ikot google, perjalanan kitorang makan masa xsampai 15minit. kalau bertolak pukul 4.45pm, dalam pukul 5pm dah boleh sampai sana ;D

tapi, ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari ~
kata nak bertolak pukul 4.45pm tapi paham2 jela perempuan kan. boleh je sharp tapi nak bersiap tu lambat sikit. HEHE. Faris dah sampai tapi lepak kat bilik Karim dulu sementara tunggu kitorang yg perempuan2 ni ;p adala dalam 5.15pm baru kitorang bertolak nak ke Rumah Puspanita. baru bertolak, hujan pun turun. so, kurang tepatla peribahasa aku coz hujan turun petang bukan tengahari. HEHE. Faris kata hujan masa nak nak kenduri kahwin tu 1 rahmat tapi kalau sampai hujan lebat ribut petir, Karim kata ... tu BENCANA !! HEHE. pela korang merepek. apa2 yg jadi tu, semuanya rahmat kan~

to be continue ...

p.s: BENCANA ! bukan kerana hujan !

Kasi komen sikit k?

No comments:

 
back to top Blacy Smiley - Haha Bucktooth