Wednesday, December 1, 2010

Week Of Animal Rights!



Bersempena dengan ‘Week of Animal Rights’ dari 1 Disember-7 Disember 2010, yang kawan aku reka je kot sebenarnya.. Aku de wat satu poster untuk salah satu haiwan yang aku suka! Haha. Tapi bukan gambar haiwan yang real. Tapi bolahla kan? ;) Tu, test kreativiti je. Aku jadikan yellow raccon a.k.a Raccell aku sebagai model utama. *Tetibe raccoon de kaler kuning >.<* Raccoon ni sejenis haiwan liar. Walaupun nampak comel tapi agresif! Tambah agresif bile dia dah makin besar & nak mengawan. Rakus betul! Sesuai dengan nama raccoon! Bwahahahaha~ Tapi masa dia kecik2, manja gak.. Dia tak akil baligh lagi kot. So, jinak jela.. Manja, comel & sebagainya. Kenapa aku suka raccoon? Aku pun tak bape sure. Basically, aku memang suka binatang comel & berbulu macam kucing, arnab, harimau, singa, serigala... Tapi yang raccoon ni baru terasa minat semalam! ==” Aisehh~ Tak bape nak ingat plak selama ni aku de bela Raccell tu. Yela, bela Raccell pun senang je. Tak yah kasi makan minum, berak kencing tak wujud, tempat tinggal pun senang; duk bawah ketiak aku jela sepanjang malam ;) Zero costla! …. Ouhh, tak tak Raccell, kite sayang awak. Awakla segala-galanya utk kite! *Raccell sentap plak* So, aku suka raccoon pasal die comel, unik, kecik tapi lincah & agresif, manja *hati kecik*, curious animal & macam-macam lagi. Karakter dia de sebahagian same macam aku. So, secara tak langsung, aku ni raccoon!


So, pe kena mengena dengan ‘animal rights’?

Mestilah de kena mengena! Kalau tak main kena mengenakan orang, tak syiokkk la! Ehem ehem. All the animals have their rights to live in this world. Yela, kau ingat, bumi ni kau punya ke? Kenala fair, kate duk dalam ecosystem yang same kan. Cuba korang pikir kalau bumi ni haiwan yang pimpin, mau korang ni jadi spesies terancam, silap2 pupus terus! Kang sia2 tak kawin lagi dah mati. Patutnya, haiwan2 ni korang kena sayang dia. Korang yang berakal ni lah patutnya boleh pikir yang perbuatan korang seksa haiwan tu salah. Aku pun tak paham kenapa manusia sanggup seksa haiwan2 lagi2la yang comel2 tu. Tak sampai hati! Dia kacau hidup korang teruk sangat ke? Setakat nak layankan hobi korang seksa binatang, aku layan hobi aku seksa korang nak? Jangan, dorang pun berhak hidup aman kat bumi ni. Hentikanlah perbuatan kejam korang kat haiwan. Belajarlah untuk sayang haiwan2 yang de ni ;)


video comel raccoon


Ok, apa haiwan yang korang suka or korang de bela maybe? Kenapa korang sayang haiwan tu?

p.s; Camne plak dengan manusia bernafsu binatang? Must teach ‘em lesson!


Kasi komen sikit k?

18 comments:

James Buns said... [Reply]

haha..

hari hari hujan.

sukar melepaskan manik manik peluh di pekarangan tasek UM.

owh mungkin masa untuk bersara~

Anonymous said... [Reply]

sangat tak suke manusia-manusia yang seksa/bunuh/gune haiwan/part of them.serius keji!

*suke tiger!can i have one? :D*

Unknown said... [Reply]

@James Buns bersara? mude lagi kan. haha. huh, lemah! ;D

Unknown said... [Reply]

@r u l e ~ sangat keji! cian haiwan2 tu :( t dorang pupus!

bole2, nak? hehe.

Anonymous said... [Reply]

tawu takpe.lagi2 yang comel2 tu :(
nak2.nak yang baby! :D

Unknown said... [Reply]

@r u l e ~ tak perikemanusiaan namenye! hehe. tp kena jge leklok harimau tu tau. jgn kasi die liar ;)

Silpar jepon said... [Reply]

chipmunk!!

Unknown said... [Reply]

@mikail han comel! ni suke ke bela? ;)

ParkAir said... [Reply]

bela kucin jek, tapi kalu ada rakun sekor best gak..

Celeste said... [Reply]

i would love a wolf! kekeke..bt since dun have i have dogs :D

Unknown said... [Reply]

@ParkAir bape ekor kucing? ;D

Unknown said... [Reply]

@Celeste wolf nampak best kan. misteri~ ;) haow many dogs u have?

Anonymous said... [Reply]

@Sofia Aimd ; boleh2.nanti bagi die makan sayur dengan buah jek.so tade lah makan orang kan :D

*agak2 boleh jadi vegetarian ke?==''

Unknown said... [Reply]

@r u l e ~ haha. baek2, t die asek berak & berak cair je.. hahaha.

De' Nurul said... [Reply]

tak makan tak berak tak kencing? oih bela anak patung ke ape.

Unknown said... [Reply]

@The Nurul hehe. ni mesti kes tak bace betul2 ni ;p

Anonymous said... [Reply]

@Sofia Aimd ; serioussss..?okay,that's yucks.hahaha.bagi minum teh lah then.t berak keras.hahaha :D

Unknown said... [Reply]

@r u l e ~ hahh, bole kot. jgn sampai die sembelit okay! haha. kena pandai balancela. haha

 
back to top Blacy Smiley - Haha Bucktooth