Sunday, August 1, 2010

Misi Sebarkan Wabak HIV . . Berhati - hati ! !




Tumblr_l1vrzkk6sp1qazq41o1_500_large

HIV . sape pon tak nak kena penyakit ni kan . penyakit yg setakat ni tiada ubatnya & bole menyebabkan AIDS . tapi aku pon tak paham kenape manusia sekarang ni macam nak cari penyakit ni je ? ? selalu buat sesuatu tak pikir rasional , halal haram , dosa pahala , baik buruk . sudahnye , makan diri sendiri ! mase tu berharap sangat masa berputar balik & berazam tak mahu wat perkara bodoh lagi . tapi semua dah terlambat . nasi dah jadi bubur . redha & tawakal jela . anggapla tu sume balasan . kat dunia lagi Tuhan dah balas , kire bersyukurla . sekurang - kurangnya , kt sempat tersedar akan kesilapan kt . tetapi penyakit tu still de dalam diri . tu sume kuasa - Nya kalau nak jadi pape pon . Tapi , de je orang yg tak wat perkara2 yg bole menyebabkan HIV pon terkena same ! KENAPA ? ?


Berikut adalah artikel yang perlu diambil perhatian sekiranya anda belum membacanya . . . Sila baca artikel berikut mengenai orang yang HIV positif seronok menyebarkan virus HIV . Ianya pernah ke udara di dalam Televisyen Thai di mana pesakit HIV ditangkap & didakwa , tapi apa gunanya , beliau telah merosakkan ramai orang awam yang tak berdosa . Jadi sila berhati-hati . . . Beberapa tempat berbahaya dan kebarangkalian menemui jarum penyuntik yang telah digunakan penagih ;

  1. Di kawasan pantai . Apabila anda berjalan di pantai sila pakai selipar atau kasut , ada penagih dadah yang melakukan aktiviti di tepi pantai dan menimbus jarum penyuntik di dalam pasir . Penyuntik ini kemudiannya terdedah akibat ombak .
  2. Di kawasan permainan kanak-kanak . Satu lagi kawasan pilihan penagih . Terdapat kes di Australia di mana kanak-kanak yg tak berdosa telah tercucuk jarum penyuntik apabila beliau turun daripada papan lunsur & kemudiannya didapati HIV positif .
  3. Di panggung wayang . Sila pastikan kerusi yg anda duduki . Kes yang terjadi apabila seorang perempuan duduk di kerusi beliau dan terasa sesuatu benda mencucuk . Beliau berdiri dan mendapati ada penyuntik dan nota berbunyi " Welcome to the real world , you are now HIV positive ' . Doktor telah memeriksa jarum tersebut & mengesahkan ianya terdapat virus HIV . Ianya berlaku di Hawai jadi berhati-hati . . . 
  4. Di Georgia & Florida , ada kes menunjukkan pesakit HIV meletakkan penyuntik di dalam tempat mengembalikan syiling , mesin air minuman . . . jadi pastikan bila anda membeli air atau kandi , perhatikan betul-betul tempat mengembalikan wang syiling . . . mungkin terdapat jarum penyuntik di dalamnya .
  5. Di restoran Burger King , pesakit HIV yang juga pekerjanya meletakkan sedikit darah di dalam burger & mencampurkan dengan mayonis dan salad . Ianya seperti sos . Jadi cuba jangan pesan burger dengan mayonis & sos . Order di tempat lain . Ini adalah nyawa anda. Sila ' foward ' maklumat ini sebanyak mungkin kepada orang lain , especially orang yang anda cintai , anak anda dan sesiapa saja . . .
p . s ; sumber dari Dr Yasmin Anum Mohd Yusof


Kasi komen sikit k?

5 comments:

 
back to top Blacy Smiley - Haha Bucktooth