Sunday, August 8, 2010

Rezeki Tak Halal !


Entry ni patutnye tulis dengan mood marah . marah tau tak , marah ! tp aku malas nak panjangkan marah aku , aku pon tido dulu tadi . hehe . kononnye la tak nak panjangkan marah . . sempat je aku menyumpah seblom tido ;D


ni sume kes mamad nak balik kem tadi . aku bukanla marah kat die . aku cian kat die . die dah tengah takde duit . kuar ngan aku semalam pon bajet2 je . wpun takde duit die dtg gak jumpe aku . tak kesahla , aku pon rindu kat die . hehe . die da bajet duit die cukup nak dtg jumpe aku . sumenye okayy . takde masalah sampailah die tiba kat pondok pengawal kem die . koperal tahan . koperal mintak rokok . mamad btau la die takde duit . " aku tak kire !" , koperal die cakap . then , mamad terus kena belasah ! :'( salah pe mamad kat situ ?


dahla kena belasah , kad atm die amek , topup yg aku kasi kat mamad pon die amek ! bodoh betol ! gile desperate ! padahal dah jd bapak org tu . yg bestnye ag , die jenis tak kenang budi ! dah mamad penah tolong die waktu die susah . kasi pinjam duit yg mamad tak penah ingtkan die soh bayar ! die bole plak wat cmni ==" dah amek kad atm tu , koperal tu kate , " cepat ikot aku g atm " . mamad pon tepaksela ikot . die tengok balance duit de ag RM50 . " hahh , tu de duit ! kate tadi takde ! " ,  koperal die sound . mamad cakap " tinggal ni je duit saye . . . " . koperal die balas " aku tak kire ! kuarkan sebape banyak yg bole ! ko bukan adek beradek aku pon ! " mamad pon tak bole watpe . tepakse kuarkan RM40 & kasi kat setan tu .


than mamad kol aku , citekan sume ni . aku pulak yg hangin 1 badan ! wpun tak kena kat aku directly , dah banyak kali kot kes lebih kurang cmni . contoh ; tiap kali weekend , mesti de je barang yg dorang pesan soh beli . of course gune duit mamad !


haishh , aku tak paham la tentera ni . aku tak kesah kalau korang nak reging fizikal ke pe . tp bab duit ni tolongla ! kau punye gaji lagi tinggi kot . kau nak pau budak bawah pon pe kau dapat ? kau ingt halal ke ? amek hak orang secara paksa ! weyhh , kalau kau sorang nak jadi haram jadah , lantak kau la . tapi kau de anak bini kot . kang tak pasal2 dorang kena tempias sekali . orang kalau da sakit hati , kau bole tahan dorang dari doakan kau yg bukan2 ke ? hahh , kau ingt kau da besar sangatla ? de otak gunela bhai . kau susah t , kau mintak tolong org laen gak kan . kalau dah org benci kau , sampai nyawa melayang pon belom tentu org tolong kau !


p . s ; bagusla kad topup yg kau amek tu kad yg dah digunakan ! mungkin memg da bukan rezeki kau la ye ~ cukupla RM40 rampas + hutang tak bebayar tu .


Kasi komen sikit k?

13 comments:

Qib said... [Reply]

giler kejam.. ak akan pastikan xda ahli kuarge ak masuk tentera pasni..


Latest entry. Mai la jengok
Tolong (patploh juta kali)

Unknown said... [Reply]

@PinQib thanks :) tp jgnla smpai cmtu . de bnyak benefit masuk askar plus kena de gak org2 yg mpertahankan negara kt . tp tula , aku pon hangin bile dengar cmni ! memang nak kena sumpah gamaknye !

FarahEliaSuraya said... [Reply]

hah? bodoh jekk. haa cop! y die pau mamad tu semalam laa kn? then duit y die ade nk kua ngn awak tu cuma 50 laa kn? abistu mamad teruk x kena belasah?

FarahEliaSuraya said... [Reply]

haa bodoh jekk -,- ehh cop! habis tu mamad teruk ke kena belasah?

Unknown said... [Reply]

@faraheliasuraya tadila kena pau . die blek kem tadi . bodoh kan ! wat sakit hati je ! die kuar ngan along duit de 40 je . 3G td tgok tak teruk tp tak taula . 3G mane jelas sgt . . .

star itu bintang said... [Reply]

wah ! tak suka tentera =.='

timhar said... [Reply]

penyamun betul laaa..
ada juga orang macam nih.. bawa bersabar k..
doakan la orang2 macam ni sedar.. huhuhu

Unknown said... [Reply]

@an.afiqah dorang selalu camtu ! tp tak sume tentera jahat ;)

Unknown said... [Reply]

@timhar tula pasal kan ! nak maki tak dapat , memg kena menyumpah ngan aku . sakit hati betul !

LiFe KaMi said... [Reply]

diaorg dibiasa style ganas tu..sabar2.. Selamat berpuasa dr kami untuk anda sekeluarga..semoga kita dapat menunaikan ibadah puasa dgn sempurna..

Unknown said... [Reply]

@LiFe KaMi tp sbb duit yg bengang tu ! huhu . okayy , selamat berpuasa ye :)

ika~~ said... [Reply]

huu..btw mamad ur bf eh?ouh..em cian dia. jht betul la org yg wat cmtu. tp bkn sume tentera cmtu kn awk?

Unknown said... [Reply]

@ika~~yup, my bf :) tak semua tentera cmtu. tp kebanyakannye selfish cmtu. huhu.

 
back to top Blacy Smiley - Haha Bucktooth