Friday, December 10, 2010

Bila Kawan Sendiri Jauhkan Diri Sebab Kita Tak Menguntungkan Dia..



Wahh, final exam dah habis! Sekarang ni nervous tunggu result plak.. Takutla.. Sebab aku ni tak bape nak pandai L Belajar pun terkontang-kanting, lambat pick up, pointer selalu teruk.. Antara aku dengan geng2 aku, pointer akula paling teruk.. Mungkin aku tak usaha sehebat dorang. Takpela, aku tawakal je. Dah jawab pun kan.. Tunggu & lihat jela result camane. Hopefully, pointer aku tak jatuh teruk macam dulu lagi. Korang doakan aku ea! J

Cerita pasal aku tak hebat ni kan.. Aku terasa la dengan seorang kawan aku ni. Ok, sebelum aku sambung cerita, aku nak kasitau korang, ni luahan hati aku. Soryla kalau korang bosan tapi aku tak tau kat siapa nak luahkan.. Actually, aku tak tau pe salah aku, sampai kawan aku tu ignore aku.. Aku sedih L

Kalau aku de salah kat kau, aku minta maaf. Kalau kau de terasa dengan aku ke, aku mintak maaf. Mungkin aku tak niat & tak perasan benda tu boleh wat kau terasa. Sorry.. Tapi pe yang aku nak cite ni, aku tak tau exactly ini keadaan yang sebenar ke tak tapi yang aku pasti, bukan aku je rasa. Ya, aku tau aku ni tak bagi benefit kat kau tapi ni ke yang aku dapat lepas kita semua dah kawan sejak 1st year. Aku ingat selama ni aku je touching lebih. Tapi tak sangka plak kawan aku, lebih tepat, kawan kita, mengiyakan perasaan aku. Kenapa? Kitorang tak layak kawan dengan kau? Sebab? Ktorang tak pandai macam kau or macam orang lain yang kau rapat sekarang? Tapi aku lagi terasa kot. Antara kita semua, aku la yang paling corot. Aku pun tak baik macam kau. Aku mengaku luaran & dalaman aku tak bagus. Tapi aku sangat tak layak ke kawan dengan kau sampai dekat 3 tahun kawan, kau boleh ignore aku camtu je? Aku terasa bila kawan aku sendiri ignore aku. Kalau wat assignment, lab, test, exam, kau selalu pentingkan diri. Boleh tak kalau aku nak cakap kau ni selfish & kedekut ilmu. Mungkin kau tengah hebat sekarang ni, aku ni macam menumpang je dalam hidup kau, aku sedar tu, aku banyak ‘hutang’ dengan kau & sebab tula aku malas besarkan hal ni. Tapi bila semua orang tanya kenapa aku dengan kau tak rapat lagi, aku rasa macam dorang dah salah orang. Patutnya dorang kena tanya kau, bukan aku. Sekarang ni aku sangat sangat terasa dengan kau. Kau buat aku rasa, aku tak layak kawan dengan kau sebab aku tak hebat atau lebih tepat, tak bape nak pandai. Yang paling aku tak sangka perangai kau ni tak macam penampilan kau. Mungkin aku ni nampak tak mesra macam kau, orang pun mungkin susah nak kawan dengan aku tapi aku jenis yang sayang kawan-kawan aku walaupun aku tak pandai nak tunjuk. Tapi kalau tu yang kau nak, aku doakan kau happy & berjaya capai pe yang kau nak. Nanti kalau kau rasa kau perlukan aku, cari jela aku.. jangan risau, aku ni tak touching lama tapi kesan dia tu ada la..

What are friends?
Friends are people that you think are your friends
But they're really your enemies, with secret indentities
and disguises, to hide they're true colors
So just when you think you're close enough to be brothers
they wanna come back and cut your throat when you ain't lookin 

-EMINEM-


Kasi komen sikit k?

63 comments:

Mar said... [Reply]

sabar ea,..

sfatimahzj said... [Reply]

sabar ea..ALLAH nak tunjuk perangai dia yang sebenar...mungkin ada kawan lain yang lebih baik...insyaALLAH...jangan sedih2 ok~

.:padie_eyla:. said... [Reply]

setuju sangat. dah penah rse juga. err. silap. sedang merasai jugak. exactly samaaa cerita kita..

sabar jee. ;)

Unknown said... [Reply]

@Mar tengah cube..

Unknown said... [Reply]

@sfatimahzj erm, mungkin jugak kan.. tengah cube calm myself..

Unknown said... [Reply]

@.:padie_eyla:. senasib la kite kan. before this de kecik hati ngan dia tapi skang sangat kecik hati. die tak confess pon kt bole nampak..

Anonymous said... [Reply]

tak semua orang honest bila berkawan.for me,boleh kawan but tak payah kowt trust them 100%.sebab bila jadi something like this,sakitnya tak boleh cakap.nurul pun pernah ada kawan macam ni.siap backstab kite lagi.but after all,still ada kawan yang lagi baik kan.so,jangan sedih2.it doesn't worth anything :)

ika yunos said... [Reply]

dugaan dalam berkawan. biasalaaa hehe. chill ke k ;D

Unknown said... [Reply]

@r u l e ~ aied pon de experience back stabber friend ni.. 2 kali plak tu. separuh hidup aied hancur.. mase tu down giler :( but still de hikmah kan sume ni..

Unknown said... [Reply]

@ika honey bunny yup, selama ni cube pikir positif kat die tapi ni dah takat boiling point. huhu.

Anonymous said... [Reply]

everything happened surely ade something behind it.maybe ade misunderstood.so happy2 je :) btw,happy holiday.habis akhirnye exam anda ;)

Unknown said... [Reply]

@r u l e ~ misunderstood? no comment. hehe. sbb bukan aied je rase benda yg same.. yup2, holiday 3 weeks! haha

ika~~ said... [Reply]

got it too time blaja dlu..
biasalah kwn ketawa snang dcari..kwn menangis?
saba tau

Unknown said... [Reply]

@ika~~ barula kita tau sape betul2 kawan kite kan.. :)

monsterz said... [Reply]

ermm kadang tak paham jugak dengan perangai kwn2 ni

Unknown said... [Reply]

@mira the monster tula.. kt try nak paham die tp bnde ni plak yg saye pasan :(

Unknown said... [Reply]

iqa pernah rasa benda yang sama..rasa sakit sangat kan..but be strong k..

Unknown said... [Reply]

@Nurul Atiqah Mutaza.iQa yup, memang sakit. rase macam diri ni tak layak giler nak kawan ngan die sbb saye tak pandai :(

belog|amiyo said... [Reply]

sabr ea...ujian je 2..tp ngn ujian ni dpt la kite knal mane kwn yg sebenar...hehe

Unknown said... [Reply]

@miyoshu212 betul. kadang bersyukur gak bile org lagi nampak kekurangan diri ni. hehe. barula kite tau sape iklas kawan ngan kite :)

ezzah said... [Reply]

bagusla Allah tunjuk sekarang sofia, kalau lagi lambat nanti lagi banyak pulak yang kita tak sangka kan. sabar ea :)

gadis said... [Reply]

sabar ehh. selalu jugak terkena. jangan sedey sedey sangat (:

Hanys Najib said... [Reply]

itulah slh 1 dugaan dan cabaran dlm berkawan..
jgn ingat bercinta je ada dugaan..
hehe..chill ok! ramai lg kwn yg blh dijadikan 'real' kwn..
;)

Anonymous said... [Reply]

lama2 selesai la...kot

Unknown said... [Reply]

@Nurulezzah yup, tu pon agak lame saye nak pasan.. huhu

Unknown said... [Reply]

@Haryani try not to be sad :) thanks.

Unknown said... [Reply]

@h A n Y S kalau bercinta camni, dah g serang dah. haha. jom kt kawan! 'real' kawan! ;p

Unknown said... [Reply]

@Anonymous harap-harap.. tak sukela de perasaan 'tak suke' kat kawan sendiri :(

Anonymous said... [Reply]

adeehh.. masuk ni dah tiga tema sama aku jenguk...layan jer lah..
tengah musim terkena ngan kawan masing-masing yer...
sabo jer lah..cari hikmah di sebaliknya ok..

shahjiehan said... [Reply]

sudah baca.nk pecahkan simen jugak...bleh x???hehehe...jgn sedeh2 dah

Unknown said... [Reply]

@abgreds ni cume luahan je.. lame dah pendam. penat dah tahan.

Unknown said... [Reply]

@shahjiehan ptotla de sisa2 simen kat sini.. hehe. naseb baek skg dah cuti, takla ngadap muka die.. :)

shahjiehan said... [Reply]

hehehe... mujur ade teady bear wane kunin kat tepi tuh~...

apdm said... [Reply]

salam

pedulikan kawan yang mcm tu...

tanpa dia kita masih boleh bahagia :)

teringat memori pedih :(

Unknown said... [Reply]

@shahjiehan teddy bear tu.. tengah peluk die ni skang >.<

Unknown said... [Reply]

@Sepatu Hijau salam.. yup, kt hidup ni bukan bgantung pade die kan. huhu. nape dengan memori pedih tu..?

Sca Ndx said... [Reply]

setuju dengan quote eminem tu. teman datang dan juga pergi, ada juga yang kembali. :)

Tiq said... [Reply]

Jangan sedey2 ok..
things will turn out better
if you confront that person.

all the best for you result.

aLya maNip said... [Reply]

idop nie cam roda aid.. biar la die nk kdekut skunk, maybe ni mase die. takpela..sabar ea..

Ultramiwa said... [Reply]

Kak sofia..be strong dear...
btw,akak dah kne tag :)

capt. keon alhan said... [Reply]

ppl change with or without reason...mmg btol kdg2 kte sndri tak thu knpa kwn kte bwt kte mcm tu rite...jd sabar ye...sy pon ada sorang kwn baik...tp lately ni dya jd rpt dgn org len,,,tp ble sy fikir blek,,,let her be...mgkn sy bkn kwn yg baek ut dya n kwn bru dya lbey baek utk dya....tp tak taw pulak kisah akak ni pe kes kwn akak bwat cm2...
jd sekali lagi...sabar ea akak

ayun nysha said... [Reply]

kite tau cter ni ! <3 aied sbar eh . . besa la manusia . .

Unknown said... [Reply]

@Sca Ndx yup, betul tu! ^^

Unknown said... [Reply]

@sui nawi thanks dear :) nervous tunggu result! >.<

Unknown said... [Reply]

@aLyabetul.. biar jela kan.. huhu

Unknown said... [Reply]

@Amirah Razlan thanks for the support & the tag! :)

Unknown said... [Reply]

@♥khairunnisa ar alhan♥ yup, sume org nak yg terbaik kann :) but then timbulla msalah kecik hati cmni. tapi nak wat cmne.. :)

Unknown said... [Reply]

@♥ ayunnysha ♥ tau? mane tau? haha. okayy :)

Nurul Syakira Zainal said... [Reply]

Kamu telah di tag ye . >http://sayebuatblogini.blogspot.com/2010/12/we-hate-israel.html

sHy said... [Reply]

sabar ye..manusia ni macam2....perangai kadang2 susah nak jangka..

Unknown said... [Reply]

@~sHy~ tula pasal. takpelah. try to ignore je :)

Alinkiwi said... [Reply]

hye..i face da same...huhuhu

Unknown said... [Reply]

@Fashionista hye, yeke? so skng camane? ok dah?

Alinkiwi said... [Reply]

ahahah..i dh smbung master...n die keje...masing2 buat haluan sendiri....n die trase sendiri..huhu

Unknown said... [Reply]

@Fashionista huhu. last2 lost contact cmtu je ea.. tapi nape die trase plak?

.::: Princess MOMOY :::. said... [Reply]

sabar yer dear =)
Sebab Mengapa HARIMAU MALAYA Tidak Boleh Ditukar Kepada HARIMAU MALAYSIA !!

PERSONAL BUDGET PLANNER Terbaik Pilihan Momoy

Unknown said... [Reply]

@.::: Princess MOMOY :::. thanks. skang macam dah boleh cool down :)

Anonymous said... [Reply]

biase la tu..adat berkawan..dah penah kena camnie..and skang ni pun ade gak..lagi lama or ramai kita berkawan, lagi complicated..sebab semakin bertambah usia, semakin banyak pengalaman, semakin ramai orang yang kita jumpa, semakin laa banyak masalah akan timbul..buat tak tahu jer kat dia..cari kawan yang boleh terima kita seadanya..ramai lagi yang boleh jadi kawan kat luar sane tu..chill okay!!

Unknown said... [Reply]

@yana.izzati sedih bile kena camni tp on the bright side, tu sume pengalaman yg wat kt matang. malas nak pikir org yg tak suke kt. just nak hargai org yg sayang kt :)

Unknown said... [Reply]

biarlah dia. dia sombong dengan apa yang dia ada skrg. dan balasan pasti akan dtg kelak atas kesombongan dia hari ini.

Unknown said... [Reply]

@Aimi Razman sememangnya apa yg kt wat dekat org laen akan kena kat diri kt blek. but then i still hope the best for her :)

whiteco-p said... [Reply]

xpew jgn wisau.. skurang2nya kta kna b'syukur sb at last kta tau dia bkn kwn sejati...

Unknown said... [Reply]

@whiteco-p btul tu! Thanks ya :)

 
back to top Blacy Smiley - Haha Bucktooth